วันพุธที่ 24 ตุลาคม พ.ศ. 2555

Adventures in Zambezia




CGSociety โฟกัสผลิต ::
18 ตุลาคม 2012 โดยพอล Hellard

การผจญภัยใน Zambezia ดังนี้ชีวิตของไก่คึกคะนองชีวิตเหยี่ยวในด่านระยะไกลมีเพียงพ่อของเขาที่เข้มงวด Tendai สำหรับ บริษัท การค้นพบเมืองอันงดงามของนกต่อไปลงแม่น้ำไก่บินออกไปหาโลกก่อนที่โลกใบเขาไว้ข้างหลัง

ไมค์เป็นผู้ผลิต Buckland ที่สตูดิโอแอนิเมชั่ Triggerfish ในเคปทาวน์แอฟริกาใต้ Buckland เชื่อว่าอุตสาหกรรมแอฟริกาใต้ได้ถึงที่มวลที่สำคัญ 'ที่จะสามารถพัฒนาและผลิตแอนิเมชั่ภาพยนตร์สารคดีและเขาจวร์ตฟอร์เร (ซีอีโอของแอนิเมชั่ Triggerfish สตูดิโอ) และลูกเรือของเขาที่สตูดิโอ Triggerfish ได้ผลิตเพียงนั้นยาวเต็มรูปแบบ การผจญภัยภาพยนตร์สารคดีเคลื่อนไหวใน Zambezia ซึ่งในคู่ที่ผ่านมาของเดือนพบว่ามีบางทองบ็อกซ์ออฟฟิศในประเทศจะได้ปูแล้ว

"ความสำเร็จของภาพยนตร์หมายความสำหรับอุตสาหกรรมแอนิเมชั่แอฟริกาใต้โดยเฉพาะการพิจารณาความสัมพันธ์ของเยาวชนอุตสาหกรรมของเราและสระว่ายน้ำขนาดเล็กเมื่อเทียบกับความสามารถของท้องถิ่น" ไมค์มีความสุข Buckland พูดว่า "เราหวังว่างานของเราจะช่วยให้การแสดงการพัฒนาล่าสุดของการเคลื่อนไหวในแอฟริกาใต้และ redefine การรับรู้ของผู้คนของแอฟริกันเนื้อหาเคลื่อนไหวที่ผลิตด้วยการไปถึงคุณภาพ, บันเทิง, ความคิดสร้างสรรค์และผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนทางด้านเทคนิค งบประมาณของเราไม่ได้เปรียบให้กับผู้ที่มีความสุขโดยสตูดิโอที่สำคัญในสหรัฐอเมริกาหรือสหราชอาณาจักร แต่ตอนนี้ยังเป็นกำลังใจให้เราได้มากขึ้นเตรียมพร้อมในวิธีการที่เราผลิตการทำงานของเราจัดการทีมของเราและวิธีที่เรากำหนดท่อของเรา. "ผจญภัยใน Zambezia นำ ทักษะในการประมาณ 80 คนที่จุดสูงสุดของการผลิต Buckland บอกว่ามันเป็นขนาดเล็กกว่าเมื่อเทียบกับคนอื่น ๆ ที่สตูดิโอระหว่างประเทศ

"แต่" เขาพูด "ขนาดเล็กได้นำในจำนวนมากอย่างมีประสิทธิภาพเพียงเพราะมีค่าใช้จ่ายน้อยการบริหารคน, หมายความว่าเราสามารถมุ่งเน้นคนมากขึ้นและเราได้รับผ่านมากได้อย่างรวดเร็ว เพราะธรรมชาติของอุตสาหกรรมในแอฟริกาใต้ส่วนใหญ่ของคนที่ได้รับการฝึกฝนให้เป็น generalists ก่อนหน้านี้ทำงานมากเป็นในระดับสูงหันรอบการผลิตเชิงพาณิชย์เพื่อให้ผู้คนจะต้องดีทุกอย่าง การฝึกอบรมส่วนใหญ่เป็นในงานและผู้ที่ได้เรียนรู้ได้อย่างรวดเร็วย้ายอย่างรวดเร็วผ่านหน่วยงาน ที่ Triggerfish เราระบุจุดแข็งของพวกเขาและพวกเขามีความสำคัญ. "





ทีมกระดานสำหรับ Zambezia เริ่มออกพื้นบนกระดาษนำมันลงไปในผลกระทบหลังและ Final Cut Pro สำหรับการชุมนุมหลังจากนี้ สตูดิโอแพคเกจหลักหลักคือ Softimage ลูกเรือทั้งหมดแล้วก็สร้างแบบจำลอง, UVing, แรเงาภาพเคลื่อนไหวและแสงสว่างในแพคเกจนี้ Zambezia การแสดงผลออกมาในจิตเรย์ซึ่งเป็นที่ค่อนข้างท้าทายสำหรับลูกเรือที่ถูกภาพยนตร์สเตอริโอ "เราจะไม่เคยทำมาก่อนและสเตอริโอตัดสินใจว่าเราต้องการจะวางที่ดีที่สุดถ้าเรานำเข้ามาเบอร์นาร์ด Mendiburu, ฝรั่งเศสที่มีชื่อเสียงโด่งดัง Stereographer ที่ต้องการทำงานที่ดรีมเวิร์คส์และ Volfoni เขาเดินเข้ามาในสัปดาห์และการฝึกอบรมทีมงานของเราสเตอริโอในหลักการและแนวทางที่พวกเราทุกคนในรายละเอียดของสเตอริโอ, "บั๊กแลนด์อธิบาย

Softimage จัดการการผลิตได้เป็นอย่างดีสเตอริโอพิจารณาเรื่องนี้เป็นเวลากว่าสองปีที่ผ่านมาเมื่อมีไม่ใดเครื่องมือสเตอริโอในแพคเกจการเคลื่อนไหว Autodesk กวางมีนักพัฒนาซอฟแวร์ที่มีพรสวรรค์มากเรียกว่าไซมอนเดอร์สัน [ตอนนี้งานที่ Logic สัตว์] และพวกเขามีเขาสร้างระบบเสียงสเตอริโอกล้องของตัวเองภายในของ Softimage "มันต้องใช้เวลาประมาณสามสัปดาห์สำหรับเขาที่จะใส่ที่อยู่ด้วยกัน เราสามารถปรับแต่งให้ทุกนัดเดียวและมันก็มีความยืดหยุ่นมาก ที่เราได้มีความท้าทายเป็นการแสดงผลของความไม่เสมอภาคของภาพที่แตกต่างกันสำหรับตาที่แตกต่างกัน "บั๊กแลนด์อธิบาย "ตอนที่มันเป็นแพคเกจการแสดงผลเดียวที่เราไม่เคยมี แต่มันใช้เวลามาก comping เพื่อให้ได้ผลลัพธ์ที่เราต้องการ นอกจากนี้ยังมี shader anaglyph สเตอริโอศิลปินจะได้เห็นผ่าน viewport นี้เป็นความช่วยเหลือที่ดีและเร่งผลผลิตของศิลปินอย่างมีนัยสำคัญ. "





ภาพเคลื่อนไหวสำหรับการผจญภัย 85 นาทีในระยะยาว Zambezia ถูกผลิตมาโดยเฉพาะสำหรับ re-voicing เป็นบั๊กแลนด์พูดว่ามันเป็น "นำเข้ามาในชีวิตมีรอยขีดข่วนเสียง." Triggerfish แรกเริ่มด้วยเสียงสำเนียงแอฟริกาใต้แล้วกลับเปล่งออกมาด้วย สหรัฐศิลปินเสียงและจากนั้นต่อมานักแสดงชื่อ revoiced อีกครั้งกับ ADR



การผจญภัยในภาพยนตร์สารคดีเมื่อเร็ว ๆ นี้ Zambezia เดินออกไปที่หน้าจอ 800 ใน 150 เมืองในรัสเซีย จำหน่ายรัสเซียได้วางแผนที่จะออกไปเมื่อ 250 หน้าจอ แต่หลังจากการทดสอบคัดเลือกประสบความสำเร็จมากในมอสโกพวกเขาตัดสินใจที่จะยกจำนวนถึง 800 หน้าจอที่มีหน้าจออีก 100 สแตนด์บาย District 9 เดินออกไปที่หน้าจอ 453 ในรัสเซียดังนั้นนี้ทำให้ Zambezia ภาพยนตร์แอฟริกันส่วนใหญ่กระจายอยู่ทั่วไปในดินแดนที่

Zambezia จะถูกปล่อยผ่าน Sony ในประเทศสหรัฐอเมริกาและสหราชอาณาจักรเดือนกุมภาพันธ์ปีหน้า





CGSociety :: Production Focus
18 October 2012, by Paul Hellard

Adventures in Zambezia follows the life of Kai, a high-spirited falcon living in a remote outpost with only his strict father Tendai for company. Discovering a magnificent city of birds further down the river, Kai flies off to find the world before the world leaves him behind.

Mike Buckland is a producer at Triggerfish Animation Studios in Cape Town South Africa. Buckland believes that the South African industry has reached that ‘critical mass’ where it can develop and produce feature film animation, and he, Stuart Forrest (CEO of Triggerfish Animation Studios) and his crew at Triggerfish Studios has produced just that; a full length animated feature film Adventures in Zambezia which in the past couple of months has found some box office gold in the countries it has graced already.

“The film's success signifies for the South African animation industry, especially considering the relative youth of our industry and the comparatively small pool of local talent,” says a happy Mike Buckland. “We're hoping that our work will help to showcase the recent development of South African animation and redefine people's perceptions of African-produced animated content with regards to quality, entertainment, creative and technical achievement. Our budgets are not comparable to those enjoyed by the major studios in the US or UK, but this has encouraged us to be more enterprising in how we produce our work, manage our teams and and how we define our pipelines.” Adventures in Zambezia brought in the skills of about 80 people at the peak of the production Buckland says it is comparatively smaller than other international studios.

“But,” he says, “the smaller scale has brought in a lot of efficiency, just because there’s less overhead managing people, means we can focus people a lot better and we get through a lot, quickly. Because of the nature of the industry in South Africa, most of the people have been trained as Generalists. Previously, a lot of the work was in high turn-around commercial production, so people would have to be good at everything. The training was mostly on the job, and those who learned quickly, moved quickly through the departments. At Triggerfish, we identify their strengths and focus them there.”


The storyboard team for Zambezia started out basically on paper, bringing it into AFter Effects and Final Cut Pro for assembly after this. The main studio core package is Softimage, the crew then did all the modeling, UVing, shading, animation and lighting in this package. Zambezia was rendered out in mental ray, which was quite a challenge for the crew, being a stereo movie. “We’d never done stereo before and decided we’d be best placed if we brought in Bernard Mendiburu, the celebrated French stereographer who’d worked at DreamWorks and Volfoni. He came in for a week and trained our stereo team on the principles and guided us all on the details of stereo,” explains Buckland.

Softimage handled the stereo production very well, considering this was more than two years ago, when there weren’t any stereo tools in the Autodesk animation package. Triggerfish had a very talented software developer called Simon Anderson [now at Animal Logic] and they had him build his own stereo camera system inside of Softimage. “It took about three weeks for him to put that together. We could tailor it to every single shot and it was very flexible. Where we did have challenges was the rendering of disparities of different images for different eyes,” explains Buckland. “At the time it was the only rendering package we had available but it took a lot of comping to get the results we needed. There’s also a stereo anaglyph shader the artists could see through the viewport. This was a great help and sped up the artists’ output significantly.”





The animation for the 85 minute long Adventures in Zambezia was specifically produced for re-voicing, as Buckland says, it was, “brought into life with scratch-voices.” Triggerfish first began with South African accented voices, then re-voiced them with US voice artists, and then later, the name actors revoiced again with ADR.



The Adventures in Zambezia animated feature recently went out on 800 screens across 150 cities in Russia. The Russian distributor had originally planned to go out on 250 screens, but after a very successful test screening in Moscow they decided to lift the number to 800 screens with another 100 screens on standby. District 9 went out on 453 screens in Russia, so this makes Zambezia the most widely distributed African film in that territory.

Zambezia is being released through Sony in the USA and the UK February next year.

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น