วันอาทิตย์ที่ 28 ตุลาคม พ.ศ. 2555

The Foundry and Luxology Merge




โรงหล่อและ LUXOLOGY ผสาน
จันทร์ 24 กันยายน 2012, โดยบาร์บาร่าโรเบิร์ต | Productfocus
วันนี้บิล Collis, ซีอีโอของโรงหล่อและแบรด Peebler ประธาน LUXOLOGY ประกาศควบรวมกิจการของทั้งสอง บริษัท คอมพิวเตอร์กราฟิกที่นำร่วมกันที่ได้รับรางวัลโรงหล่อของ 2D และ 3D ซอฟต์แวร์ผลภาพและการสร้างแบบจำลอง 3 มิติ LUXOLOGY ที่ไม่ซ้ำกันและการแสดงผลเทคโนโลยีร่วมกันภายใต้ ร่มกลุ่มหนึ่ง บริษัท ใหม่ของผลิตภัณฑ์เรือธงเป็น Nuke และ Modo
 

แบรด Peebler ไซมอนโรบินสันและบิล Collis
 
มันทำในการควบรวมกิจการ ... Starbucks ก็จะเปิดออก โดยเฉพาะสต์, Starbucks ลงทางเท้าจาก Industrial Light & Magic เมื่อเลทดิจิตอลมหาวิทยาลัยในซานฟรานซิส
 
"เราได้รับเชิญไปประชุมโดย Knoll จอห์น [ผู้บังคับบัญชา VFX ที่ ILM], ปีที่ผ่านมา" Collis พูดว่า "มุมมองของจอห์นของโลกคือการที่เขารักความคิดสร้างสรรค์และเสรีภาพศิลปะใน Modo และเขาก็รับผลลัพธ์ที่ดีออกของ Katana และ Nuke ดังนั้นถ้าเราสามารถรวมสองเสรีภาพศิลปะและเครื่องมือท่อมันจะมีประสิทธิภาพ ท่อ เขาบอกว่า 'ถ้าจะน่ากลัวหากพวกคุณจะทำอย่างนั้น. เราไปว่า "ใช่แน่นอนมันจะ" และสับออกจากห้องไปข้างหลัง จากนั้นเราก็เดินไป Starbucks และตระหนักว่าเราอาจจะเพื่อน แต่ก็จะดียิ่งขึ้นหากเราสามารถเป็น บริษัท หนึ่ง. "
 
หนึ่งปีต่อมาพบพวกเขาอีกครั้งในการประชุมมหาวิทยาลัย ILM กับผู้สื่อข่าวเพื่อหารือเกี่ยวกับการควบรวมกิจการ ผู้นำทั้งสอง บริษัท เห็นการผสมผสานให้ประโยชน์ในด้านการตลาดและการพัฒนาในขณะนี้ผลิตภัณฑ์และวิศวกรรมที่จะมา
 
"เราพัฒนาเทคโนโลยีหลักของเราเพื่อที่จะสามารถบูรณาการในการใช้งานอื่น ๆ " Peebler พูดว่า "ดังนั้นมีทุกชนิดของสิ่งที่เราจะทำ วิศวกรของเราได้รับจะกลับมานานถึงเก้าเดือน คำถามคือสิ่งที่เราควรทำก่อน. "
 
สิ่งที่พวกเขาจะทำก่อนสะท้อนให้เห็นถึงปรัชญาของทั้งสองด้านของ บริษัท ใหม่ "ส่วนหนึ่งของความสนุกสนานของการประกาศนี้ก็คือว่าเราสามารถพูดคุยอย่างเปิดเผยกับลูกค้าของเรา" ไซมอนโรบินสันหัวหน้านักวิทยาศาสตร์สำหรับหล่อพูดว่า "มีถนนยาวที่จะเดินทางไปให้การเชื่อมต่อเหล่านี้ขวาระหว่างผลิตภัณฑ์ของ เราต้องไปและขอให้ลูกค้าของเราสิ่งที่พวกเขาต้องการ. "
 

มารยาทภาพของฮิวจ์ Poncet
 
สำหรับตลาดการควบรวมกิจการโรงหล่อหมายความว่าสามารถใช้ประโยชน์จากการรุกล้ำเข้าไปใน LUXOLOGY การพัฒนาเกมและอุตสาหกรรมการออกแบบและ LUXOLOGY สามารถใช้ประโยชน์จากความสัมพันธ์ที่จะหล่อภาพยนตร์และออกอากาศ "ในขณะที่ของสัปดาห์นี้เรากำลังร่วมกันในการขายและการตลาด" Collis พูดว่า "ผลิตภัณฑ์ที่ชาญฉลาดเราจะยังคงมีผลิตภัณฑ์ที่แยกต่างหาก แต่คนฉลาดที่มันทำให้รู้สึกว่าเรากำลังร่วมกันแล้ว. "
 
โฟกัสสองบนตลาดให้ทั้งสองฝ่ายอิสรภาพใหม่และทั้งสองตั้งใจที่จะเติบโต
 
"โฟกัสเลเซอร์หล่อของเอฟเฟ็กปลดปล่อยเราให้ความสนใจมากขึ้นในการออกแบบพื้นที่" Peebler พูดว่า "เราอยู่ในสถานที่ที่เราพร้อมที่จะขยาย ตอนนี้เวลาที่ถูกต้อง เราได้โพสต์แล้วเปิดงานบางออนไลน์. "

โรบินสันกล่าวเสริมว่า "เราได้เข้าไปขลุกอยู่ใน [การออกแบบและเกม] ตลาดของพวกเขา แต่ก็ยากที่จะตะลุย ตอนนี้เราสามารถมุ่งเน้นหลักของเรามุ่งเน้นผลภาพ เราคาดว่าจะมากกว่า 200 คนภายในสิ้นปี มันสนุกที่จะได้รับการจ้างงานในสภาพภูมิอากาศในปัจจุบัน. "
 
ในขณะเดียวกันทุกอย่างยังคงเหมือนเดิมกับทั้งสองฝ่ายของ บริษัท ตั้งใจที่จะดำเนินการความสัมพันธ์ของพวกเขาด้วยการเปิดการขายอื่น ๆ ผลิตภัณฑ์อยู่ที่เดิม ช่องทางการขายยังคงเหมือนเดิม เว็บไซต์อยู่ที่เดิม
 
"เราจะยังคงเล่นได้ดีกับคนอื่น ๆ " Peebler พูดว่า "เรามีปรัชญาที่ว่าเสมอและฉันรู้ว่าหล่อไม่มากเกินไป." ถึงแม้จะมี บริษัท ที่มีสายผลิตภัณฑ์ส่วนใหญ่คล้ายคลึงกับที่ของ บริษัท รวมใหม่หรือไม่
 
"มันจะสนุกกับการทำงานกับ Autodesk เป็นพันธมิตรและทำให้พวกเขาอยู่บนเท้าของพวกเขาด้วย" เขากล่าว "การแข่งขันเป็นสิ่งที่ดี."
 
ลิงก์ที่เกี่ยวข้อง
 
เพิ่มเติมได้ที่โรงหล่อ
LUXOLOGY
หารือเกี่ยวกับ CGTalk







The Foundry and Luxology Merge
Mon 24th Sep 2012, by Barbara Robertson | Productfocus
Today, Bill Collis, CEO of The Foundry, and Brad Peebler, president of Luxology announced the merger of the two computer graphics companies, bringing together The Foundry’s award- winning 2D and 3D visual effects software and Luxology’s unique 3D modeling and rendering technology together under one group umbrella. The new company’s flagship products are Nuke and Modo.
 

Brad Peebler, Simon Robinson and Bill Collis
 
It’s a merger made in … Starbucks, it turns out. Specifically, the Starbucks down the sidewalk from Industrial Light & Magic on the Letterman Digital campus in San Francisco.
 
“We were invited to a meeting by John Knoll [vfx supervisor at ILM], a year ago,” Collis says. “John’s view of the world was that he loved the creativity and the artistic freedom in Modo, and he was getting good results out of Katana and Nuke, so if we could combine the two, artistic freedom and pipeline tools, it would be a powerful pipeline. He said, ‘If would be awesome if you guys could do that.’ We went, “Yes, of course it would,” and shuffled out the room backwards. Then, we went to Starbucks and realized that we could be friends. But, it would be even better if we could be one company.”
 
One year later finds them again on the ILM campus meeting with reporters to discuss the merger. The two company leaders see the blend providing advantages in marketing now and engineering and product development to come.
 
“We developed our core technology so that it can be integrated in other applications,” Peebler says. “So there are all kinds of things we could do. Our engineers have been going back and forth for nine months. The question is what we should do first.”
 
What they will do first reflects the philosophy of both sides of the new company. “Part of the fun of making this announcement is that we can now talk openly to our customers,” says Simon Robinson, chief scientist for The Foundry. “There’s a long road to travel to make these connections right between the products. We need to go and ask our customers what they want.”
 

image courtesy of Hughes Poncet
 
As for marketing, the merger means The Foundry can leverage Luxology’s inroads into the game development and design industries, and Luxology can take advantage of The Foundry’s ties to film and broadcast. “As of this week, we’re sharing sales and marketing,” Collis says. “Product wise, we’ll still have separate products. But, people wise, where it makes sense, we’re sharing already.”
 
The dual focus on market segments gives both sides new freedom, and both intend to grow.
 
“The Foundry’s laser focus on visual effects frees us to give more attention to the design space,” Peebler says. “We were in a place where we were ready to expand. Now the timing is right. We’ve already posted some job openings online.”

Adds Robinson, “We have dabbled in their [design and game] markets, but it’s hard to dabble. Now, we can concentrate on our core visual effects focus. We expect to be over 200 people by the end of the year. It’s fun to be hiring in the current climate.”
 
Meanwhile, everything stays the same, with both sides of the companies intending to continue their open relationships with other vendors. Products stay the same. The sales channels remain the same. The websites stay the same.
 
“We’ll continue playing well with others,” Peebler says. “We’ve always had that philosophy and I know The Foundry does, too.” Even with the company that has a product line most similar to that of the new merged company?
 
“It will be fun to continue working with Autodesk as a partner and keeping them on their toes, too,” he says. “Competition is good.”
 
Related Links
 
More at the Foundry
Luxology
Discuss on CGTalk

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น